Politica de retur – UnicUtil.ro

1. Dreptul de retragere

Aveți dreptul de a vă retrage din contractul de vânzare, fără a preciza motivele, în termen de 14 zile calendaristice de la data la care dumneavoastră sau o parte terță, alta decât transportatorul, ați intrat în posesia fizică a produselor.

Pentru a respecta termenul-limită de retragere, este suficient să trimiteți comunicarea privind exercitarea dreptului de retragere înainte de expirarea perioadei de 14 zile.


2. Modalitatea de exercitare a dreptului de retur

Pentru a vă exercita dreptul de retragere, vă rugăm să ne informați printr-o declarație neechivocă, utilizând una dintre următoarele variante:

  • Completarea formularului de retur disponibil online aici: Formular Retur 

Vă vom confirma primirea cererii dumneavoastră de retragere, prin email sau telefonic. 


3. Condițiile produselor returnate

Produsele returnate trebuie să respecte următoarele condiții:

  • Să fie în aceeași stare în care au fost livrate: integrale, fără urme de uzură, deteriorare sau montaj.

  • Să fie curate și neutilizate, fără mirosuri improprii.

  • Să fie returnate, pe cât posibil, în ambalajul original și cu toate accesoriile sau documentele livrate.

În cazul produselor fragile (mobilier din PAL/lemn, cutii depozitare), este obligatorie ambalarea corespunzătoare, astfel încât să fie protejate în timpul transportului retur. Este important să luați în calcul că prin natura lor, obiectele pentru decor sau produsele lucrate manual pot avea mici imperfecțiuni (mici zgârieturi sau deteriorări ale materialului). Acestea nu se considera a fi defecte de fabricație și, în aceste cazuri, condițiile de garanție nu pot fi invocate. Clientul poate cere însa returul produsului fară a fi necesara vreo explicație, în condițiile legii.

Clientul trebuie să returneze produsul în ambalajul original, sau să se asigure că acesta este similar și este protejat suficient în timpul transportului pentru a nu fi deteriorat. UNICUTIL.RO comercializează produse nemontate iar ambalajul original este o parte esențială a produsului pentru ca un alt client să îl considere ca fiind nou sau nu. În cazul returnării în alt ambalaj decât cel original sau cu un ambalaj deteriorat, clientul va suporta diminuarea valorii produsului pentru ca acesta să poată fi repus în starea de nou sau să poată fi comercializat la o valoare similară stadiului de nou sau sa fie vandut ca produs resigilat.

Până la predarea produsului de transportator către Unicutil.ro, Clientul suporta riscul descompletării, al distrugerii sau deteriorării provocate produsului pe parcursul transportului din motive ce țin de demontare și/sau ambalare, transportatorul nefiind răspunzător de a verifica modul în care este ambalat produsul. 


4. Costul returnării

Costurile directe de returnare vor fi suportate de către client, cu excepția situațiilor în care produsul este neconform (defect din fabrică sau greșit livrat).

Daca la livrarea comenzii, lipsesc articole iar acestea se regasesc in factura aferenta comenzii, acestea vor fi livrate gratuit; Articolele deteriorate/incorecte vor fi returnate gratuit, vor fi înlocuite și re-livrate gratuit. 

Important:

 În cazul în care produsele returnate ajung deteriorate la depozitul nostru din cauza:

  • manipularii si/sau ambalării necorespunzătoare realizate de client înainte de predarea către curier, sau,

  • manipulării neadecvate pe durata transportului retur efectuat de firma de curierat contractată de client,

vom reține din suma rambursată o valoare corespunzătoare diminuării valorii produsului. Aceasta poate merge până la 100% din valoarea inițială în cazurile de distrugere completă sau imposibilitate de recomercializare.

În cazul în care produsul nu este returnat în starea în care a fost recepționat de către client, împreună cu accesoriile incluse sau produsul prezinta vicii vizibile cu ochiul liber, clientul este responsabil în ceea ce privește diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora. Astfel, acceptarea returului se vă putea realiza doar cu reținerea contravalorii aferente diminuarii valorii produsului, contravaloare care pornește de la minim 30% din valoarea produsului. 

Valoarea produsului va fi diminuată în următoarele situații:  

  • Produsul a fost asamblat și ulterior demontat.  

  • Componentele sau ambalajul au fost deteriorate.  

  • Lipsesc piese sau accesorii originale.  

  • Ambalajul original este deteriorat.  

Daca produsul prezinta urme de asamblare-dezasamblare, valoarea retinuta clientului va fi de minim 30% din valoarea produsului . 

Daca produsul are si alte vicii descoperite in urma evaluarii de catre personalul UNICUTIL.RO, acestea se vor retine suplimentar celor minim  30%. 

Astfel piesele de mobilier din pachete desigilate de catre client si care la receptia returului prezinta zgarieturi, lovituri, pete, altele decat cele comunicate de catre client in urma verificarii coletului in cele 24 de ore de la receptia lor, vor fi reparate/inlocuite pe cheltuiala clientului.  

Aceste sume vor fi retinute din valoarea de ramburs catre client si acestuia i se va returna doar diferenta de valoare rezultata dintre valoarea platita catre UNICUTIL.RO si costul aducerii in stadiul de nou a produsului de catre UNICUTIL.RO, operatiune necesara ca urmare a interventiei clientului asupra produsului si/sau neglijentei acestuia. 

Valoarea produsului nu va fi diminuata cu minim 30%, daca aceasta este o consecinta a urmatoarelor situatii ce nu pot fi imputate Consumatorului:  

  • nepotrivire montaj picioare cu blatul mesei (gauri incorecte blat) 

  • nepotrivire picioare cu sezutul scaunului (gauri incorecte sezut) 

  • nepotrivire laterale dulap 

  • componente dublate in colet 

  • dimensiuni neconforme cu descrierea pe site 

  • cantuire incorecta  

Pentru situatiile de mai sus se vor calcula doar eventuale deteriorari ale produsului ce au fost constatate ca fiind prezente la receptia returului de catre UNICUTIL.RO. 


5. Rambursarea sumelor

Vom rambursa valoarea produselor din comanda, excluzand costurile de transport inițiale si costurile de trasport retur, în termen de cel mult 14 zile calendaristice de la data la care suntem informați despre decizia de retragere.

Putem amâna rambursarea până la primirea efectivă a produselor returnate.

Rambursarea se va face prin transfer bancar in contul indicat de client in formularul de retur, sau comunicat de acesta, prin orice alta cale disponibila (e-mail, telefon, sms, etc.). Exceptie fac comenzile online achitate cu cardul. In cazul acesta, suma va fi rambursata in contul cardului din care s-a efectuat plata.


6. Excepții de la retur

Conform legislației în vigoare, NU pot fi returnate:

  • Produsele confecționate la comandă sau personalizate după specificațiile clientului (de exemplu mobilier realizat pe dimensiuni speciale).

  • Produsele sigilate destinate depozitării alimentelor, care au fost desigilate după livrare și nu mai pot fi returnate din motive de protecție a sănătății sau de igienă.

Prevederile din această Politică nu limitează în niciun fel drepturile garantate clientului în baza:   

  1. Ordonanței de Urgență nr. 140/30.12.2021 privind vânzarea de produse și garanții asociate – pentru produsele care sunt acoperite de garanție și neconformitatea acestora.  

  2. Garanții – pentru produsele acoperite de garanție, și defectele de calitate 

  3. Dreptul de a renunța la produse ca urmare a Ordonanței de Urgență  34/2014 privind drepturile consumatorilor pentru comerțul online.  

 


7. Recomandări pentru retur

Pentru a evita eventualele diminuări ale valorii produsului:

  • Asigurați-vă că produsul este ambalat corespunzător și complet protejat.

  • Utilizați un curier care oferă servicii de manipulare atentă.

  • Fotografiați produsul înainte de ambalare, pentru a dovedi starea acestuia.

În cazul în care aveți nelămuriri, echipa noastră vă stă la dispoziție pentru asistență privind procesul de retur.


UnicUtil.ro – Organizăm spațiul tău cu responsabilitate și grijă pentru detalii.